۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آتش نشانان مشهدی در تعطیلات نوروز به ۸۰۰ حادثه رسیدگی کردند

  • کد خبر: ۱۰۳۶۴۱
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
آتش نشانان مشهدی در تعطیلات نوروز به ۸۰۰ حادثه رسیدگی کردند
معاون عملیات آتش نشانی مشهد: در حوادث مختلف تعطیلات نوروزی ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ تعطیلات نوروزی فرصتی برای تنفس و آماده شدن برای سال جدید بود و همان طور که پیش بینی می‌شد نوروز امسال برخلاف سال‌های گذشته که محدودیت‌های رفت وآمد وجود داشت، ایرانیان زیادی به مسافرت رفتند. اما آتش نشانان جزو اقشاری بودند که نه تنها نتوانستند از شهر‌های محل خدمت خارج شوند، بلکه مرخصی هایشان به منظور خدمت رسانی به شهروندان لغو شد. این موضوع در مشهد مهم‌تر از دیگر شهر‌ها بود، زیرا میلیون‌ها نفر از سراسر کشور خود را به اینجا رسانده بودند و احتمال وقوع خطر بیشتر از دیگر شهر‌ها بود، تا جایی که در همین مدت آتش سوزی یک مهمان پذیر در شهر تنها یکی از ۸۰۰ حادثه‌ای بود که آتش نشانان در مدت ۱۰ روز به آن‌ها رسیدگی کردند.

۳ کشته در حوادث مختلف

همیشه تلخ‌ترین حادثه‌ها مربوط به حوادثی است که منجر به جان باختن شهروندان می‌شود، موضوعی که در تعطیلات نوروزی سه بار تکرار شد.

آخرین حادثه که دوازدهم فروردین رخ داد مربوط به غرق شدگی جوانی در سد کارده بود. با اعلام این حادثه به آتش نشانی مشهد، تیم غواصی ایستگاه بیست و سوم برای خارج کردن پیکر جوان غرق شده در دریاچه پشت این سد به فاصله ۵۰ کیلومتری اعزام شدند.

با حضور غواصان آتش نشانی در محل، جسم بی جان این جوان ۲۵ ساله از عمق دریاچه به سطح آب منتقل شد که تکنیسین‌های اورژانس حاضر در محل مرگ این فرد را تأیید کردند. علت دقیق چگونگی این حادثه غم انگیز از سوی نیروی انتظامی در دست بررسی است.

دیگر حادثه‌ای که باز هم آتش نشانان برای رسیدگی به آن به اطراف مشهد کشیده شدند، مربوط به گرفتاری فردی در عمق یک چاه عمیق بود. این حادثه از سوی آتش نشانی گلبهار اعلام شده بود که نجاتگران ایستگاه هفتم برای کمک به حوالی شهرستان چناران اعزام شدند.

در این حادثه جوانی به دلایلی نامعلوم در عمق یک قنات عمیق گرفتار شده بود که آتش نشانان با استفاده از تجهیزات تخصصی پیکر بی جان او را به سطح زمین منتقل کرده و پس از تحویل صحنه به نیرو‌های انتظامی به مأمورت خود پایان دادند.

در این میان مرگ یک پیرزن در سانحه شهری جزو دل خراش‌ترین حوادثی بود که آتش نشانان را به محل حادثه واقع در بولوار عبادی کشاند.

با حضور نجاتگران مشخص شد این پیرزن هنگام عبور از خیابان با یک خودرو مینی بوس برخورد کرده و در زیر خودرو گرفتار شده است. آتش نشانان با رعایت نکات ایمنی پیکر این فرد را بیرون کشیدند که معاینات اولیه نشان داد او جان خود را از دست داده است.

آتش سوزی در یک مسافرخانه

ماجرای آتش سوزی در یک مسافرخانه با ۱۵ سوئیت حادثه مهمی بود که در تعطیلات نوروز مشهد رقم خورد. با اعلام این حادثه به آتش نشانی و با توجه به حساسیت ماجرا، امدادگران سه ایستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند.
بررسی‌های اولیه نشان داد که سه سوئیت دچار حریق شده اند. امدادگران بلافاصله با خارج کردن دوازده مسافر از این ساختمان بلافاصله اقدامات خود را آغاز کردند و توانستند حادثه را مهار کنند. خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

۶۷ حادثه در پی توفان ۶۵ کیلومتری

در میانه‌های تعطیلات نوروزی توفانی به شدت ۶۵ کیلومتر بر ساعت مشهد را درنوردید. توفانی که حوادث زیادی در پی داشت و کار آتش نشانان را دوچندان کرد. بنا به گفته معاون عملیات آتش نشانی مشهد، در پی توفان ۶۷ حادثه در شهر رخ داد که بیشتر بحث پیشگیری از سقوط اجسام از ارتفا ع، ایمن سازی تیر‌های چراغ برق، رفع خطر سقوط اسکلت ساختمان و داربست و درختان روی خودرو یا دیوار منازل و یا معابر بوده است.

مهدی رضایی افزود: خوشبختانه این حوادث که به صورت پراکنده در همه نقاط شهر رخ داد تلفات یا خسارات جانی در پی نداشت.

از انفجار سیلندر تا آتش سوزی انبار

حادثه انفجار سیلندر گاز مایع در یک منزل مسکونی یکی دیگر از حوادثی بود که آتش نشانان دو ایستگاه نهم و بیستم آتش نشانی را راهی خیابان پروین اعتصامی کرد. آتش نشانان با مهار آتش، تنها مصدوم حادثه را به صورت سرپایی مداوا کردند.

آتش سوزی انبار لوازم یدکی اسقاط در داخل گاراژی در شهرک صنعتی طرق، با حضور آتش نشانان بدون خسارت جانی مهار شد.

۸۰۰ حادثه در ۱۰ روز

معاون عملیات آتش نشانی مشهد با اشاره به آمار ۱۰ روز ابتدایی سال از ۱۸ هزار تماس تلفنی با آتش نشانی خبر داد و گفت: بیش از ۷ هزار تماس اشتباه بود و ۵ هزار و ۲۰۵ بار نیز شهروندان با گرفتن شماره آتش نشانی ایجاد مزاحمت کردند.

مهدی رضایی ادامه داد: گذشته از ۷۲۷ تماس به منظور مشاوره و ۴ هزار و ۲۰۸ تماس که جزو سایر موارد دسته بندی می‌شود، در سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مشهد ۸۰۰ تماس منجر به عملیات ثبت شد.

وی ادامه داد: در این مدت آتش نشانان برای مهار ۱۵۳ مورد آتش سوزی، ۲۳۶مورد امداد و نجات و ۱۵۲ مورد خدمات ایمنی به سراسر شهر و اطراف مراجعه کردند که در این میان ۲۵۹ عملیات نیز به منظور پیشگیری صورت گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->